Website Woonmarketing Limburg de eerste met Social Media

By augustus 30, 2010 juli 23rd, 2020 Nieuws

Voor meer dan tien corporaties in Limburg leidt en begeleidt VVA-informatisering het grote Woonmarketing project. De implementatie is in volle gang. De functionele ontwerpen voor de backoffice zijn zo goed als klaar en een volledig nieuwe website staat in de steigers. Daarnaast zijn de werkgroepen druk bezig met procesbeschrijvingen, worden koppelingen ontwikkeld en is de conversie van 80.000 woningzoekenden een grote klus.

De nieuwe naam is al bekend: Thuis in Limburg. Wat ook duidelijk is: Social Media gaat een grote rol spelen bij Thuis in Limburg. De website is niet alleen gericht op het verhuren van woningen, maar heeft tevens het doel om de (krimp)regio te promoten én te profileren. Social Media kunnen daarbij uitstekend helpen. Zo wordt er gewerkt aan een naadloze integratie met Hyves, Twitter, LinkedIn en Facebook. Alle content kan met één druk op de knop gedeeld worden in de sociale netwerken. Niet alleen nieuwsberichten, maar ook juist die ene woning of dat leuke filmpje van buurtbewoners. En de foto’s die op website komen te staan? Die zijn rechtstreeks afkomstig van woningzoekenden. Via Picasa en Flickr kunnen woningzoekenden zelf hun foto’s uploaden, die vervolgens het beeld van de website bepalen.

Social Media en Woonruimteverdeling is een unieke combinatie. Thuis in Limburg is de eerste website in Nederland die gebruik gaat maken van deze mogelijkheden en toepassingen. Het concept komt voort uit de koker van de Limburgse corporaties, Zig Websoftware en VVA-informatisering. Daardoor kan met recht worden gesproken van Woonmarketing. Benieuwd wat VVA-informatisering zoal doet op dit gebied? Kijk dan eens naar de hashtag #woonmarketing op Twitter.

Delen op:

Delen op FacebookDelen op TwitterDelen op LinkedIn