WonenBreburg maakt kennis met Social Media

By oktober 10, 2010 juli 23rd, 2020 Nieuws

Met bijna 30.000 woningen in Tilburg en Breda behoort woningcorporatie WonenBreburg tot de grote corporaties. Logisch dat ook daar het onderwerp bewonersparticipatie op de agenda staat. Naast de huidige afvaardiging van huurders in bewonerscommissies, huurdersraden en -platformen, denkt ook WonenBreburg na over nieuwe, experimentele en alternatieve vormen van bewonersparticipatie.

De inzet van Social Media is er daar één van. VVA-informatisering is gevraagd dit onderwerp onder de aandacht te brengen. In de praktijk blijkt namelijk dat corporaties over het algemeen zeer terughoudend omgaan met Social Media. Terwijl woningcorporaties hier juist hun voordeel mee kunnen doen. Huurders en woningzoekenden zijn immers allang actief op Social Media, dus het wordt de hoogste tijd dat corporaties dat ook worden. Reageren op blogs, twitteren, actief zijn op Hyves, bloggen, het hoort er allemaal bij!

Tijdens een interactieve kennis sessie hebben consultants Dirk Ottenheijm en Joop Reijnhoudt WonenBreburg kennis laten maken met Social Media. Wat is het? Wat kun je er mee? En waarom zou je het doen? Het passeerde stuk voor stuk de revue. Met deze eerste kennismaking kan ook WonenBreburg stapjes gaan zetten op dit nieuwe, onbekende en spannende gebied.

Ook benieuwd naar Social Media en woningcorporaties? VVA-informatisering organiseert een masterclass op dit gebied. Daarnaast doet VVA-informatisering wetenschappelijk onderzoek naar bewonersparticipatie en Social Media.

Delen op:

Delen op FacebookDelen op TwitterDelen op LinkedIn